Vrouwenkoor Elisabeth Bas

vrouwenkoora capellaklassiekvolksmuziekwereldmuziek

Vrouwenkoor Elisabeth Bas bestaat uit 27 enthousiaste leden die al meer dan 30 jaar elke dinsdagavond met plezier samen zingen in de kapel van het Rosenstock Huessy Huis. Het repertoire bestaat uit drie- en vierstemmige liederen van klassieke en hedendaagse componisten en volksliederen uit verschillende landen. Het afgelopen jaar gaven wij op 8 maart, Internationale Vrouwendag, een concert "Vrouw en kracht" waarbij wij o.a. ten gehore brachten: Gabriella's Sång, Het Kenaulied en Largo.

Na het plotselinge overlijden van onze dirigent Carole Kroese worden wij tijdelijk begeleid door Jasper Swank, Haarlems componist en musicus. Hier zijn wij heel blij mee. Wij hopen in de loop van 2026 weer een vaste dirigent te vinden zodat wij door kunnen met het voorbereiden van ons jubileumconcert in 2028.

Dit jaar zullen wij optredens verzorgen in de Koepel In het voorjaar en in september op verschillende locaties tijdens het Korenlint. Natuurlijk zingen wij ook weer in de aanloop naar kerst.

zaterdag 13 september 2025

12:30 - 12:50 uurDoopsgezinde Vermaning Frankestraat 24
15:00 - 15:20 uurJanskliniek Ridderstraat 32
  • Dirigent

    Jasper Swank
  • Plaats

    Haarlem
  • Meer informatie

    www.elisabeth-bas.nl
  • Contactadres

    secretariaat [at] elisabeth-bas.nl